Długopis 3D to urządzenie o kształcie długopisu, z którego końcówki wydobywa się nie tusz, a rozpuszczony filament w różnych kolorach. Za jego pomocą można tworzyć rysunki
i przedmioty w trzech wymiarach.
Pracując z długopisem uczniowie uczą się koncentracji, cierpliwości oraz ćwiczą umiejętności manualne (np. właściwy chwyt pisarski). Ćwiczenia z długopisem 3D są fascynujące, motywują do ćwiczeń. Ponadto praca z długopisem 3D wyzwala pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia się. Długopis 3D zmienia rysunki w przestrzenne obiekty i daje uczniom poczucie sprawstawa. W miesiącu maju uczniowie klas: 4,5,6ASL, 7ASL i 7-8BL z okazji zbliżającego się Dnia Mamy przy użyciu długopisów 3D wykonali własnoręczne upominki (kwiaty, motyle dla swoich mam i opiekunek). Zajęcia z długopisem 3D sprawiają uczniom wiele radości co widać na prezentowanych zdjęciach.
22 maja z okazji Dnia Mamy uczniowie 6A OET w ramach drobnych upominków wykorzystując materiały plastyczne zakupione w ramach Programu Laboratoria Przyszłości przygotowywali piękne prace podczas zajęć rozwijających kreatywność. Oczywiście tak cudowne dzieło nie mogłyby powstać, gdyby nie było nieocenionej pomocy nauczyciela inspirującego dzieci do pracy.
11 maja korzystając z kuchni wyposażonej w sprzęt z programu „Laboratoria Przyszłości”, podczas zajęć rozwijających kreatywność uczniowie 8C OET wspólnie przygotowywali ciasto na dzień mamy. Część uczniów kroiła truskawki, część przygotowywała masę, a część przygotowywała galaretkę. Następnie wspólnym siłami połączono ciasto z masą, wysypano truskawki i zalano galaretką. PychotkaJ.
Celem zajęć było, rozwijanie umiejętności pracy w grupie oraz dbania o porządek na stanowisku pracy. Dzieci podczas pracy świetnie się bawiły. Działania te sprawiły im wiele radości .
Na zajęciach rewalidacyjnych uczniowie SP L uczyli się piec ciasto z jabłkami i rabarbarem. Poznawali kolejne etapy pieczenia ciasta kruchego. Do przygotowania ciasta, wykorzystano sprzęt zakupiony w ramach Programu Laboratoria Przyszłości. Prace kuchenne wykonywane były z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, a efekt końcowy bardzo wszystkim smakował.
Podczas zajęć plastycznych pod kierunkiem nauczyciela plastyki uczniowie SPL pracowali zespołowo. Malowali wiosnę wykorzystując farby zakupione w Programie Laboratoria Przyszłości. Uczniowie uczyli się kolorów podstawowych i pochodnych. Malowanie sprawiło wszystkim dużo radości.