Nasze klasy

SALA AKTYWNOŚCI MUZYCZNO-SPORTOWEJ

W salce tej prowadzone są zajęcia wychowania fizycznego dla młodszych klas szkolnych oraz rewalidacyjne zajęcia usprawniające ruchowo.

Opiekunem sali jest Agata Sarna, która również odpowiada za zajęcia ruchowe.

 Marcelina Fryźlewicz- drugi opiekun sali odpowiedzialny za zajęcia muzykoterapeutyczne, zajęcia Sherborne oraz próby zespołu „Pieguski”.

SALA GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ

Sala gimnastyki korekcyjnej zapewnia uczniom, odpowiedni do ich potrzeb i psychofizycznych możliwości form ruchu, a tym samym pełny, harmonijny rozwoju.

Ćwiczenia, które proponuje pani Ewa mają na celu likwidowanie określonej wady lub zahamowanie dalszemu ich rozwojowi oraz obniżanie wzmożonego patologicznego napięcia mięśniowego.

Opiekunem sali jest Ewa Bogacz.

SALA GIMNASTYCZNA GÓRNA

Sala gimnastyczna służy uczniom podczas zajęć wychowania fizycznego.

Opiekunem Sali jest Anna Krauzowicz i Beata Zuch.

Gabinet zajęć rewalidacyjnych – fizjoterapia II.1                     

Ewa Bogacz/ /Robert Jachymiak

Opiekunem sali jest Robert Jachymiak.

Zajęcia, które odbywają się w tej sali to zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci najmłodszych, u których zdiagnozowano zaburzenia rozwoju lub z orzeczeniem o niepełnosprawności.

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to wielospecjalistyczne i wielokierunkowe działania mające na celu poprawę funkcjonowania dzieci z różnymi deficytami (wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka). Działania te obejmują również pomoc i wsparcie udzielane rodzicom takiego dziecka, by zdobyli oni wiedzę i umiejętności w kwestii odpowiedniego postępowania w stosunku do swojej pociechy.

SALA DOŚWIADCZANIA ŚWIATA

Sala umożliwia oddziaływanie terapeutyczne, a poprzez odpowiednio dobrane bodźce, inicjuje u uczestników zajęć pozytywne zmiany emocjonalne i somatyczne. Jest także miejscem budowania relacji dziecka z terapeutą.

Przebywanie w tej sali  z pewnością łagodzi stres, powoduje otwarcie się na otoczenie i kontakty interpersonalne, zmniejszenie pasywności, zwiększenie poczucia bezpieczeństwa, a także pozwala na doświadczanie samego siebie oraz da dużo radości i relaksu.

Opiekunem sali jest Izabela Sewielska oraz Joanna Skrabucha.

HYDROTERAPIA

W sali hydroterapeutycznej odbywają się zajęcia, które poprzez zażywanie kąpieli wodnych, w wannie z hydromasażem, mają wiele pozytywnych aspektów w całościowej terapii z dziećmi.

Kąpiel w masującej wodzie jest jedną z najbardziej efektywnych oraz całkowicie naturalnych metod leczenia, z której mogą korzystać wszyscy, zarówno dzieci, jak i ludzie z różnego typu schorzeniami czy dolegliwościami.

Ciepła woda i rytmiczny masaż rozszerzając naczynia krwionośne, przyspiesza krążenie krwi oraz stymuluje wydzielanie endorfiny, która powoduje przyjemne uczucie błogości.

Dzięki ciepłej wodzie zmęczone i nadwyrężone mięśnie wypoczywają, co z kolei przyspiesza naturalne procesy regeneracyjne.

Ponadto strumień ciepłej wody doskonale wpływa na:

– układ oddechowy – w kwestii wentylacji płuc oraz pogłębiania oddechu,

– trawienie – wspomagają perystaltykę jelit, w przypadku zaparć i wzdęć,

– zmniejszenie napięć mięśni – pomagają m.in. w niwelowaniu zakwasów,

– układ nerwowy – wyciszają, wzmacniają regenerację oraz łagodzą ból,

– bezsenność.

Opiekunem Sali jest Marzena Strama-Niemczyk

 SALA AKTYWNOŚCI RUCHOWEJ

W sali tej odbywają się zajęcia wychowania fizycznego oraz indywidualne zajęcia rewalidacyjne, które mają na celu usprawnianie ruchowe.

Opiekunem sali jest Marzena Strama-Niemczyk oraz Elżbieta Bogusz.

INTEGRACJA SENSORYCZNA

Elżbieta Bogusz, Magdalena Zastawnik

W szkole znajdują się dwie sale integracji sensorycznej.

W salach Integracji Sensorycznej dzieci poddawane są terapii, która ma na celu wzbudzanie zaplanowanych wrażeń i uczuć. Zajęcia odbywają się w formie naukowej zabawy w specjalnie przygotowanej przestrzeni. Przekonanie, że dzieci „kreują zajęcia wspólnie z terapeutą” zwiększa motywację i nastawienie do ćwiczeń. W terapii SI nie naucza się konkretnych umiejętności, ale oddziałuje na zmysły, wpływając na procesy nerwowe leżące u ich podstaw. Terapia nie jest stale powtarzanym schematem ćwiczeń, który dla każdego będzie taki sam, ale nieustanną analizą czynności i zachowania dziecka. Na podstawie obserwacji dobiera się i modyfikuje plan pracy oraz stawiane zadania. Terapeuta nie mówi dziecku, co ma robić, jakie ćwiczenia wykonywać, ale tworzy takie sytuacje, w których reaguje ono coraz bardziej złożonymi reakcjami adaptacyjnymi. Ćwiczenia wywołują zainteresowanie, wyzwalają chęci do pracy i umożliwiają pokonywanie własnych blokad.

Panie odpowiedzialne za sale SI:

Bogusława Dudek

Elżbieta Bogusz

Anna Szewczyk

Magdalena Zastawnik

Olga Wielińska-Jachymiak

SALA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Anna Szewczyk, Olga Wielińska – Jachymiak

SIŁOWNIA SZKOLNA

Siłownia szkolna stanowi doskonałe uzupełnienie dla aktywności prowadzonych na sali gimnastycznej.

Obecność atlasu sprawia, że uczniowie mogą ćwiczyć siłowo na różne partie mięśni. Jednocześnie wykonują ćwiczenia pod okiem wuefisty.

Siłownia wyposażona jest również w specjalistyczny sprzęt do wykonywania ćwiczeń kardio, co jest ważne dla prawidłowej pracy serca, a tym samym niezbędne do utrzymaniu prawidłowej masy ciała.

Warto zauważyć, że siłownia w szkole przydaje się nie tylko w trakcie standardowych lekcji wychowania fizycznego.

Równie dobrze służy ona do prowadzenia innych zajęć np. gimnastyki korekcyjnej lub indywidualnych zajęć rewalidacyjnych.

Opiekunem sali jest Marzena Nogawka.