Ramowy plan dnia Przedszkola Specjalnego na rok szkolny 2024/2025
Wychowanie przedszkolne realizowane 5 godzin dziennie między godziną 8.00 a 15.00.
08:00 – 9:00
Przyjście dzieci do przedszkola. Trening czystości. Rozwijanie samodzielności i umiejętności samoobsługowych. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne. Rozwijanie zabawy kierowanej i swobodnej oraz rozwijanie umiejętności społecznych.
09:00 – 09:30 Toaleta, drugie śniadanie, trening czystości.
Praca nad samodzielnością i samoobsługą.
09:30 – 10:00 „Poranny kącik” – stymulacja wielozmysłowa według pór roku.
Ćwiczenie umiejętności społecznych i komunikacyjnych, pobudzanie zmysłów.
10:00 – 11:30 Zajęcia edukacyjne w grupach zgodnie z podstawą programową.
Rozwijanie wiedzy o otaczającym świecie, nabywanie umiejętności i sprawności manualnych oraz technicznych. Poznawanie i doświadczanie wielozmysłowe omawianych treści. Dalsze ćwiczenia z zakresu komunikacji i funkcjonowania społecznego. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym lub spacer, swobodne i kierowane zabawy w ogrodzie przedszkolnym wspierające rozwój dziecka. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, artykulacyjne, oddechowe, słuchowe, rozwijające koordynację wzrokowo – ruchową. Zajęcia rozwijające zdolności dziecka, zajęcia muzyczno – ruchowe, plastyczne, wspierające rozwój psychofizyczny dostosowane do jego indywidualnych potrzeb.
11:30 – 12:00 Czynności toaletowe/przygotowanie do posiłku.
Porządkowanie sali przedszkolnej po zabawie, układanie zabawek. Przygotowanie do obiadu. Trening czystości.
12:00 – 12:30 Obiad. Kształtowanie umiejętności samoobsługowych.
12:30 – 13:00 Odpoczynek poobiedni.
Nauka odpoczywania i relaksowania się (wykorzystanie muzyki relaksacyjnej, słuchowisk, książeczek i inne). Zabawy kierowane, swobodne, w kącikach zainteresowań.
13:00 – 15:00
Zabawy grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową i słuchową. Zabawy ruchowe, swobodne. Rozwijanie kreatywności i relacji rówieśniczych. Wyjazdy dzieci do domów.
Zajęcia rewalidacyjne realizowane w ciągu dnia – przed, pomiędzy lub po wychowaniu przedszkolnym.